Afrika- novi centar održive mode

Radio Titograd

06.12.2024, 06:13h

2 min

Foto:Pixabay

 

Trend održive mode postaje sve popularniji usled povećanja svijesti o negativnom uticaju “brze mode” na našu planetu kako kod korisnika, tako i kod modnih brendova. Osim prednosti koje održiva moda posjeduje, ona može da dovede i do društvenih promjena, a Afrika se sve više prepoznaje kao novo središte ove inicijative.

Šta je održiva moda?

Održivost u modi radi na smanjenju negativnog uticaja brze i masovne proizvodnje na životnu sredinu i ekonomiju sa fokusom na korišćenje eko-materijala, dobru etiku kompanije, smanjenje otpada prilikom proizvodnje i poštovanje prava radnika.To obuhvata svaku fazu u proizvodnji, od samog dizajna i distribucije do upotrebe od strane korisnika kako bi se stvorila ravnoteža potrebe kod tržišta i zaštite prirodnih resursa.

Upotreba eko-materijala kao što je organski pamuk ili bambus, čak i reciklirani materijali poput polijetara smanjuje emisiju ugljen-dioksida u atmosferi, smanjuje zagađenje i prekomjernu potrošnju resursa kao što su struja i voda.

Određeni modni brendovi pokrenuli su “Upcycling” i “Zero Waste” incijative, gde se stari komadi odjeće koriste prilikom proizvodnje novih do apsolutnog maksimuma, i time smanjuje količinu otpadnog materijala na deponijama.Ono što je bitno naglasiti je da etička proizvodnja spada takođe u ključnu komponentu održive mode. Ovo podrazumijeva poštovanje prava radnika, sigurnost i dostojanstvene uslove rada, pravičnu platu i unapređenje socijalnih standarda u industriji.

Decenijama Afrika je postala glavno odlagalište tekstilnog otpada, posebno kad je u pitanju polovna garderoba. Ona je završavala često na deponijama, usljed čega je stvorena ozbiljna ekološka kriza.

Poslednjih godina, Afrika je počela da razvija inovativno tržište održive mode tako što koristi reciklažu materijala i proizvodi eko-tkanine.

Takođe se ulaže u održive poslovne modele kako bi se smanjila zavisnost uvoza tekstilnog otpada i povećala upotreba resursa od lokalnih proizvođača.

Jedan brend postao je viralan na društvenim mrežama tako što je iskombinovao tradicionalne afričke tekstile i eko-materijale kako bi kreirao jedinstvenu liniju koja u isto vrijeme promoviše i kulturu ove zemlje.Kao takva, Afrika postaje ozbiljan igrač u globalnoj modnoj industriji, te sve više zemalja prepoznaje njihov potencijal u ovoj oblasti time što postavljaju temelje promene u lancima snabdijevanja i transparentnošću i etičkim pristupom šire svest o održivosti na svjetskom nivou.

Budućnost modne industrije

Kroz inovacije u ovoj oblasti ne smanjuje se samo ekološki otisak već se stvaraju nova tržišta i ekonomske mogućnosti. Proizvodnja održivih proizvoda dovodi do ekonomske stabilnosti, otvara nova radna mjesta i razvija lokalnu ekonomiju i time zemlje svojim rješenjima koja balansiraju ekološke društvene i ekonomske potrebe stvaraju održivi sistem proizvodnje i potrošnje na globalnom nivou.

Gana, Nigerija i Južnoafrička Republika postale su pravi primjeri dobre prakse tako što su lokalni dizajneri i brendovi prepoznali prednosti recikliranog materijala, bambusa i pamuka.

 

 

Izvor:RTCG

Podijeli na:

Titogradske vijesti, top2

15.12.2024. u 09:24h

Titogradske vijesti, top2

15.12.2024. u 08:55h

Titogradske vijesti, top2

15.12.2024. u 08:51h

Titogradske vijesti, top2

15.12.2024. u 08:08h

Magazin, Titogradske vijesti, top2

15.12.2024. u 06:59h

Skip to content