Skip to content

U Crnoj Gori preko 306 hiljada registrovanih vozila, njihova prosječna starost 17,3 godine

Radio Titograd

11.04.2025, 07:40h

3 min

Foto:Pixabay

 

Na kraju prošle godine broj registrovanih motornih i priključnih vozila u Crnoj Gori je iznosio 306.665 vozila (u 2023. godini je bilo 285.273 vozila). U toku 2024. godine u Crnoj Gori, prvi put je registrovano 36.870 (31.277) motornih i priključnih vozila. Prosječna starost vozila je 17,30 godina. To se navodi u Izvještaju o stanju bezbjednosti saobraćaja na putevima za prošlu godinu.

Od ukupnog broja registrovanih motornih vozila motocikala je 10.354 (8.913),bputničkih automobila 259.797 (242.631), kombija 249 (274), autobusa 1.471 (1.380), teretnih vozila 22.213 (20.470), specijalnih i radnih vozila 5.141 (4.896), vučnih vozila 2.188 (2.103), priključnih vozila 4.647 (4.100) i traktora 605 (506).

Najveći broj registrovanih vozila je u Podgorici 97.301 (90.799), u Nikšiću 29.033 (26.746), Baru 25.687 (24.015),
Budvi 17.748 (16.749), Herceg Novom 17.301 (16.423), Bijelom Polju 14.321 (13.175), Kotoru 14.305 (13.409)…

Porastao broj prvi put registrovanih vozila

Na bezbjednost drumskog saobraćaja u 2024.godini uticao je i značajan priliv novoregistrovanih vozila, što je
dodatno opteretilo inače nedovoljno razvijenu putnu mrežu i saobraćajnu infrastrukturu, pogotovo u većim gradskim
sredinama.

U toku  prošle godine u Crnoj Gori, prvi put je registrovano 36.870 (31.277) motornih i priključnih vozila od čega: motocikala 2.498 (2.105), putničkih automobila 28.891 (25.304), autobusa 146 (107), teretnih vozila 2.950 (1.902), specijalnih i radnih vozila 581 (432), vučnih vozila 247 (226), priključnih vozila 1055 (770) i traktora 502 (429).

“Najviše je po prvi put registrovano motornih i priključnih vozila u 2024. godini u Podgorici 12.377 (10.373), a zatim
u Nikšiću 3.414 (2.914), u Baru 2.847 (2.443), u Budvi 2.264 (2.281), Bijelom Polju 2.051 (1.571)”, piše u Izvještaju.

Indikatori u pogledu kvaliteta voznog parka

Posmatrajući podatke o voznom parku Crne Gore, identifikovana je prosječna starost vozila 17,30 godina. Što se tiče prosječne starosti voznog parka putničkih vozila ona je nešto veća i iznosi 17,60 godina.

Navodi se da je procenat putničkih vozila mlađih od šest godina 6,40 odsto, dok procenat putničkih vozila starijih od
10 godina iznosi 86,10 odsto.

Najveća prosječna starost voznog parka je evidentirana u opštinama Šavnik (20,46), Andrijevica (20,14), Plužine (19,85) i Petnjica (20,01), dok je u opštinama Budva (13,03), Tivat (13,27), Kotor (13,64) i Podgorica (13,90) evidentirana najmanja prosječna starost vozila.

Procenat mopeda i motocikala u odnosu na sva registrovana vozila iznosi dva odsto, dok je veći procenat zabilježen u primorskim opštinama Kotor (8,34 odsto), Ulcinj (7,77 odsto), Budva (6,96 odsto), Herceg Novi (6,71 odsto) i Tivat (4,58 odsto).

U Andrijevici, Gusinju i Šavniku nema podataka o upotrebi motocikala i mopeda, dok su u svim ostalim opštinama zabilježeni u procentu manjem od 3,24 odsto.

Povećan i broj polaganja vozačkog ispita

U Crnoj Gori je u 2024. godini vozački ispit polago po kategorijama sljedeći broj kandidata (u navedeni broj
kandidata ulaze i kandidati koji su više puta polagali ovaj dio ispita): A kategorija 1.651, B kategorija 17.164, C kategorija 1.000, D kategorija 215 i E kategoriju 304.

“Teorijski dio ispita (testove) je polagalo 15.387 kandidata (u navedeni broj kandidata ulaze i kandidati koji su više
puta polagali ovaj dio ispita), a uspješnost položenog ispita iznosi 63 odsto što je povećanje u odnosu na 2023. godinu za 11 odsto kada je uspješnost iznosila 52 odsto”, ističe se u Izvještaju .

Broj kandidata koji su položili praktični dio ispita, a samim tim i ispit u cjelosti je 8.939 ili 44 odsto od prijavljenih za
polaganje, dok je prethodne 2023. godine procenat uspješno položenog vozačkog ispita iznosio 49 odsto.

“Prilikom polaganja vozačkog ispita evidentiran jeje pad prolaznosti na praktičnom dijelu ispita, dok je na teorijskom dijelu ispita zabilježen porast. Glavni razlog za takav trend leži u činjenici da auto škole posjeduju testove za polaganje teorijskog dijela vozačkog ispita, pa kandidati vrlo često iste uče napamet ili kroz određene šablone, dok na praktičnom dijelu ispita zbog značajnog povećanja vremena trajanja ispita imamo pad prolaznosti”, ističe se u Izvještaju.

 

 

Izvor:CDM

Podijeli na:

Titogradske vijesti,

26.04.2025. u 14:10h

Titogradske vijesti,

26.04.2025. u 14:07h

Titogradske vijesti,

26.04.2025. u 11:35h

Titogradske vijesti,

26.04.2025. u 10:19h