Francuska kompanija Alstom već nekoliko godina razvija moderne vozove, koji bi u budućnosti trebalo da zamijene dizelske vozove. Kao jedna od potencijalnih tehnologija često se pominjao vodonik, a ovih smo dana dobili dokaz kako će se takvi vozovi zaista koristiti na prugama.
Naime, u Njemačkoj je predstavljen prvi voz na vodonik, koji će jednim punjenjem rezervoara dosezati približno istu udaljenost kao i dizelski vozovi.
Njemačka je predvodnik mnogih trendova u Evropi, tako da ne čudi kako su se upravo u toj zemlji odlučili prvi u promet da puste vozove na vodonik.
Zanimljivo, nijesu samo prvi u Evropi, već su ovo prvi vozovi na vodonik u svijetu. Iako je vožnja na vodonik neešto skuplja od vožnje na dizel, ovakav je način prevoza mnogo je manje štetan za prirodu, odnosno ekološki je prihvatljiv. U promet su ovih dana puštena dva vagona plave boje, a njihova trasa je negdje oko 100ak kilometara.
Iako je pred ovom tehnologijom još mnogo vremena za adaptaciju, činjenica je da smo zakoračili u jedno novo područje koje će se pokazati funkcionalnim u nekom narednom periodu – što bi trebalo da probudi i interes drugih. Prema nekim informacijama, kompanija Alstom planira u naredne tri godine da proizvede još 14 takvih vozova koji bi se koristili širom Njemačke. Vozovi na vodonik opremljeni su posebnim ćelijama koje kombinovanjem vodonika i kiseonika proizvode struju, a kao nusprodukt daju vodenu paru.
Ako je vjerovati podacima, ovakav voz s punim rezervoarom može da pređe oko hiljadu kilometara, što je otprilike ista udaljenost koju može preći i voz na dizelski pogon. Ono što je posebno pohvalno kod ove tehnologije je to da se višak proizvedene energije akumulira u baterije i može se koristiti naknadno. Dakle, sve je podređeno što manjem zagađenju okoline, a pazi da putovanje bude optimizirano, kako bi i potrošnja bila što manja.