Foto:Shutterstock
Blue Monday povezuje se s osjećajima tuge, niskom motivacijom i nedostatkom energije. Porijeklo izraza Blue Monday potiče iz 2004. godine, a prvi ga je skovao Klif Arnal, velški psiholog koji je predavao u večernjoj školi edukacijskog centra Univerziteta u Kardifu.
Blue Monday kao marketinški trik
Njega je angažovala britanska turistička kompanija Sky Travel, kao marketinški trik za podsticanje ljudi da rezervišu odmor u svrhu podizanja raspoloženja (i njihove zarade). Prvi su put predstavili koncept u saopštenju za medije 2005, koristeći ga kao strategiju za pomoć ljudima da pobijde zimsku melanholiju planiranjem i organizovanjem putovanja, podsjeća Index.hr.
– Kad sam počeo da razmišljam o motivima za bukiranje odmora, prisjećajući se onoga što su mi hiljade ljudi govorili tokom posla ili radionica, ovi faktori upućivali su na to da je treći ponedeljak u januaru posebno depresivan -objasnio je.
Blue Monday odabran je kao najdepresivniji dan u godini jer se često poklapa s finansijskim poteškoćama, lošijom vremenskom prognozom, krajem prazničnog uzbuđenja i povratkom rutinama, kao i neispunjenjem novogodišnjih odluka, što dovodi do lošeg raspoloženja.
Nema naučno utemeljenje
Istraživanja nisu dokazala da postoji ijedan dan depresivniji od svih ostalih, to je marketinški trik koji se učvrstio u modernoj kulturi. Međutim ubrzo je taj pojam postao globalno popularan – do te mjere da pojedini psiholozi upozoravaju na njegov loš uticaj kod osoba koje se zapravo bore s depresijom.
Iako na prvu izgleda komplikovano i ozbiljno, Arnalova formula za Blue Monday nema naučno uporište. Dubljim uvidom u formulu [W + (Dd)] xTQ/MxNA može se videti da su uključene varijable subjektivne i očito nenaučne, piše CNN.
W, na primer, označava vrijeme. D je dug, a d mjesečna plata, dok T znači vrijeme od Božića, a Q vrijeme od kada ste odustali od novogodišnje odluke.
Izvor:DAN