Foto:RTCG/Printscreen
Izborna tišina uoči lokalnih izbora, koji će u nedjelju biti održani u Beranama, počela je u ponoć. U Beranama pravo glasa ima 23.645 birača, a na izborima će učestvovati deset lista.
Iz Agencije za audiovizuelne medijske usluge (AMU) saopštili su da izborna tišina započinje 24 sata prije dana održavanja izbora i traje do zatvaranja biračkih mjesta.
„Kako su izbori zakazani za nedjelju, predizborna tišina počinje u petak u ponoć“, kaže se u saopštenju.
Iz AMU su podsjetili da u periodu izborne tišine nije dozvoljeno medijsko predstavljanje podnosilaca izbornih lista i kandidata sa izbornih lista, niti političko oglašavanje.
Oni su istakli da nije dozvoljeno objavljivanje procjene rezultata glasanja, objavljivanje rezultata telefonskog anketiranja ili uličnih anketa sprovedenih među biračima.
Tokom predizborne tišine, kako su rekli iz AMU, nije dozvoljeno emitovanje slogana, rednih brojeva sa izborne liste ili drugih simbola koji se odnose na samo jednog ili određeni broj podnosilaca izbornih lista.
Oni su naveli da je potrebno da mediji posebno obrate pažnju na reprize ranije emitovanih sadržaja u kojima je vršeno medijsko predstavljanje, a naročito debata, intervjua ili drugih sadržaja o tekućim događajima u kojima su gostovali nosioci i/ili predstavnici izbornih lista, kao i drugi subjekti uključeni u proces izborne kampanje.
Iz AMU su kazali da je potrebno da mediji obrate pažnju na reemitovane sadržaje elektronskih medija van Crne Gore, a naročito klasične informativne emisije i sadržaje o tekućim događajima, kao i na korišćenje pokrivalica prilikom novinarskih priloga u informativnim emisijama.
„Nerijetko se prilikom izvještavanja o različitim pitanjima od interesa za javnost, kao pokrivalice za izjave ili saopštenja političkih subjekata, koriste grafike koje sadrže slogan, redni broj sa izborne liste, logo ili drugi simboli političkog subjekta“, kaže se u saopštenju.
Navodi se da je prilikom prenošenja saopštenja ili konferencija za štampu političkih subjekata, koje se održavaju u periodu izborne tišine, emiter dužan da informaciju prilagodi na način da ne sadrži promociju političkog subjekta.
„Ovo se odnosi kako na verbalnu promociju, tako i na emitovanje slogana, rednog broja sa izborne liste, logoa ili drugih simbola koji su dio scenografije prostora u kojima se konferencije za štampu održavaju“, rekli su iz AMU.
Izvor:CDM