Njemački „Folksvagen“ prestaće da proizvodi kultnu „bubu“, od kojih je prva sišla za fabričkih traka daleke 1938. godine. Proizvođač automobila saopštio da će se umjesto toga fokusirati na terenska vozila i električna vozila.
Kompanija je odlučila da prekine proizvodnju u fabrici u Meksiku, ali ne prije nego što u julu slijedeće godine izbaci dva posebna izdanja “Final Edition SE” i “Final Edition SEL”. Biće dostupni kao kupei i kabrioleti.

„Gubitak 'bube' posle tri generacije i sedam decenija probudiće brojne emocije od poklonika kultnog automobila“, rekao je direktor američkog „Folksvagena“, Hinrih Voebken.

„Buba“ je prvobitno dizajnirana 30-ih godina prošlog vijeka u Nemačkoj kao ekonomičan automobil za široke mase. Poslije Drugog svjetskog rata postala je izuzetno popularna širom svijeta, posebno kod mladih.

Popularnosti je doprineo „Diznijev“ film The Love Bug iz 1968. godine, a te godine je „Folksvagen“ prodao više od 423.000 primeraka u SAD.
Automobil je postao ikona hipi pokreta i kontrakulture tokom 60-ih godina, ali je polako tokom 70-ih počela da opada prodaja, da bi 1978. „Folksvagen“ odustao od proizvodnje „bube” svuda sem u fabrikama u Meksiku i Brazilu.

Ipak, njemački proizvođač je pokušao da oživi kultnog četvorotočkaša redizajnom 1998. godine. Nova „buba“ najviše je privlačila ženske kupce.

Uprkos prekidanju proizvodnje, u „Folksvagenu“ ostavljaju mogućnost da bi „buba“ možda u budućnosti mogla da se vrati.