Svaki treći muzički stvaralac već koristi vještačku inteligenciju u svom radu

Radio Titograd

19.02.2024, 06:10h

2 min

Foto:Pixabay

Posle velikih štrajkova u Holivudu, i muzički svet je zabrinut zbog sve veće upotrebe vještačke inteligencije (AI) u tom sektoru, kao i zbog ekonomskog uticaja na umjetnike, prenio je francuski list Figaro.

Sacem, francusko društvo autora, kompozitora i muzičkih izdavača, kao i njihov nemački ekvivalent Gema, predstavili su studiju o uticaju vještačke inteligencije na muziku i to je prvi izvještaj te vrste.

Prema francusko-njemačkoj studiji, „autori i kreatori bi mogli da imaju smanjene prihode za 27 odsto zbog upotrebe vještačke inteligencije, a to bi predstavljalo, u naredne četiri godine, do 2028. godine, ukupan gubitak od oko 2,7 milijardi eura“.

Nedavno objavljena studija, zasnovana je na „analizi tržišta, intervjuima sa stručnjacima i anketi sprovedenoj među više od 15.000 kreatora i izdavača koji su članovi Sacem i Gema“, saopštile su dve organizacije.

Klaus Goldhamer, generalni direktor Goldmedia, nemačke konsultantske kompanije koja je sprovela studiju, ističe da „35 odsto ispitanih već koristi vještačku inteligenciju, u velikom broju oblasti koje se odnose na stvaranje muzike“.

„Nove tehnologije takođe izazivaju zabrinutost – 71 odsto ispitanika strahuje da generativna vještačka inteligencija više neće dozvoliti muzičkim kreatorima da u budućnosti žive od svog rada“, rekao je Goldhamer.

Suočeni sa tim predviđanjima, 95 odsto muzičkih kreatora i izdavača zahteva veću transparentnost od kompanija koje razvijaju alate vještačke inteligencije.

Oko 93 odsto njih kaže da žele da političari daju veći značaj izazovima koji se postavljaju pred njih, u vezi sa vještačkom inteligencijom i autorskim pravima.

Za Sesil Rap-Veber, generalne direktorke Sacem, nije pitanje da se „uspore“ aktivnosti veštačke inteligencije, „već da ona bude vrhunska“.

„Aktivno radimo sa zaposlenima u toj industriji na primjeni tehničkih rješenja usmjerenih na identifikaciju sadržaja, generisanog vještačkom inteligencijom“, rekla je ona.

Generalni direktor Geme Tobijas Holcmiler sa svoje strane brani umjetnike i insistira na potrebi „transparentnosti i kontrole nad korišćenjem njihovih djela“, dodao je Figaro.

Vrhunska primjena vještačke inteligencije u muzici realizovana je prošle godine u produkciji „poslednje“ pjesme Bitlsa, Sad i nekad. Naime, AI program je bio angažovan na tome da sa amaterskog snimka, sa stare kasete, izoluje glas Džona Lenona od zvuka klavira u pozadini i „očisti“ ga od šumova. Rezultat je bio tako dobar da je poprilično utišao protivnike AI, jer je svima bilo jasno da „živ čovjek“ taj posao nikada ne bi mogao dovoljno kvalitetno i brzo da obavi…

 

Izvor:RTCG

Podijeli na:

Sport, Titogradske vijesti, top2

18.04.2024. u 19:09h

Skip to content